tirsdag den 27. januar 2015

Her kommer endnu en elevprofil

Pernille Sofie Frøsig:
Hej! Til jer der ikke kender mig, hedder jeg Pernille og går i 3.D her på Haslev Gymnasium.
Jeg er derudover også formanden for elevrådet.

Jeg har egentlig altid være en del af elevrådet både på min folkeskolen, efterskolen og nu gymnasiet. Så det var ikke lige frem en overraskelse, at jeg skulle sidde i elevrådet her på HG. Jeg mener det er vigtig at være en del af et socialt fællesskab som deler fælles interesser. Der skal være plads til forskelligheder og masser af debat og diskussioner – samt en masse fis og ballade. Men det har ikke ligefrem været en drøm eller et mål for mig at blive elevrådsformand, det var mere en spontan handling. En meget uventet handling, jeg nok i dag stadig under mig lidt over. Men det er en handling, jeg er glad for i dag, for det går jo egentlig meget godt..

Selvfølgelig er der en masse udfordringer ved rollen som formand. Den største udfordring er nok for mig at formå at holde styr på alle boldene på en gang – for der er godt nok mange. Så en ting jeg er blevet god til er at skrive to-do-lister. Derudover er det heller ikke altid nemt at holde 30 menneskers fokus på en gang.
Men det mest positive ved elevrådet er alle de søde repræsentanter, det er med til at gøre arbejdet en del nemmere og sjovere.

Der er massere af gode oplevelser i elevrådet. En af dem jeg vil udplukke er vores video vedr. Studie caféen, for den var godt nok komisk at lave. Som tradition tro, var julehjerterne også et hit igen i år. Derudover er det generelt positivt når vi får en ud af mange vores mange ideer vedtaget.
Jeg vil ikke mene at der har været nogle dårlige oplevelser i elevrådet. Men pinlig over mig selv har jeg nu været. Jeg er desværre ufattelig dårlig til navne. Og det hænder stadigvæk at jeg ikke kan huske navne på de knap 30 repræsentanter. Så jeg bytter lidt rundt – sågar på pige- og drengenavne. Ups.

I fremtiden, vil der forhåbentlig ske en masse ting. På vores næste møde vil vi revurdere hvad vi har nået, og dernæst snakke om hvad der skal ske næste halve år. Så hvis i har forslag så smid en besked eller snak med jeres repræsentanter. Men jeg håber på vi får startet et kreativt hold, løbeklub og måske noget fællesspisning i kantinen. Nu må vi se.

Men som sagt er det jo jer der skaber alle idéerne, og vi udfører dem jo bare..





Ingen kommentarer:

Send en kommentar