tirsdag den 13. januar 2015

Elevprofil


Hey alle som følger med på bloggen J I den kommende tid vil der komme elevprofiler af forskellige elever på haslev gymnasium. Vi starter ud med snydsker formanden Nanna fra 3.C   som herunder  har beskrevet hvordan det er at være formand. 




Hej! Jeg hedder Nanna og går på Haslev Gymnasium. Jeg er formand for festudvalget på skolen – Snydskeren sammen med Bertram Dynesen. Det, at være formand, kan sommetider være en udfordring, men jeg klager ikke, da jeg har de bedste medlemmer med mig, som hjælper, hvor de skal.

Det var faktisk ikke noget, som jeg havde drømt om at blive, da jeg startede her, men de 2 tidligere formænd, Caroline Vestbjerg og Mads Charlie, spurgte om det var noget for mig. Til at starte med var jeg i tvivl, om det var en opgave, som jeg kunne magte, men jeg tog chancen – så det var ret spontant. Det fortryder jeg på ingen måde i dag, da det virkelig har gjort min tid på gymnasiet ”way better”. Man bliver meget social og får en større omgangskreds, og det kan klart anbefales, da det er et fedt ansvar at have. Hvis jeg skal nævne nogle store udfordringer i den tid, jeg har været formand, skulle det være under festerne. Der er en del, at holde styr på, men for mit vedkommende arbejder jeg bedst under pres – og jeg er selvfølgelig ikke alene, da alle i udvalget hjælper til. 

Det er sjældent, at jeg har haft dårlige oplevelser i Snydskeren, men jeg vil da sige, at det er ærgerligt, når uvedkommende gæster tropper op på skolen – så som tidligere elever, der ikke er inviteret. Det er heller ikke sjovt, hvis folk får for meget at drikke under festen. Der er stort set kun gode oplevelser, ved at være med i Snydskeren. Der er god kemi mellem medlemmer og administratorer på skolen, og det er det vigtigt, da der skal kommunikeres en del op til en gymnasiefest.
Der plejer, at være dejlig stemning op til en fest. Både for os i Snydskeren, men også for de elever, som går på skolen. Jeg hører ofte rundt omkring, at folk er meget tilfredse med festerne, og at de allerede glæder sig til den næste.
Om fredagen, på dagen inden festen, pyntes der op til et brag af en fest af alle medlemmer. Der går vi alle og ser frem til en kanon aften, og hygger os med musik og sjov. Op pyntningen plejer at køre som smurt – dog er der en masse balloner, som skal pustes op og bindes, og det kan tage sin tid, men det er det hele værd. Personligt, synes jeg, at festerne plejer at forløbe som forventet. Alle hygger sig og har det sjovt, enten på dansegulvet, i baren, udenfor eller på den lange gang og hyggesnakker med en øl/cider eller tre.

Hvad der vil ske i fremtiden, kan jeg trygt overlade til Bertram, som går i 2.g. Han fortsætter med formandsposten et år endnu, og jeg er sikker på, at han nok skal komme frem med en masse nye idéer og sjov, samt få nogle nye og friske medlemmer ind i udvalget, nu når vi 3.g’ere bliver studenter til sommer. Så hvis du er 1. eller 2.g’er og tænker – det, at være i festudvalget, lige er noget for mig, så grip chancen og mød op til audition næste skole år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar