onsdag den 25. februar 2015

Cantabile 2 - ord mellem rum, en oplevelse der skal prøves

Torsdag d. 26/1 dragede nogle elever fra 3.D med dansklærer, mod Ringsted for at se et teaterstykke i forlængelse af deres forløb om drama. Det viste sig at være en langt større oplevelse end de havde regnet med. Forestillingen "Ord mellem rum", var nemlig ikke en teaterforestilling som man er vant til. Forestillingen er nemlig individuel, og hver person får sin egen forestilling ud af det.

Nu tænker du nok "hvad har det med mig at gøre?". Godt spørgsmål, det der er med det, er at Ord Mellem Rum fra i dag onsdag d. 25/2 kører på Haslev bibliotek. Det gør den til og med søndag, hvor personerne bag igen pakker sammen. Der er flere gode nyheder, forestillingen er nemlig gratis for UNGE over 16. Er det noget du er interesseret i, kan billetter bestilles på Haslev bibliotek.

Her på Blogklatten har vi bedt om ganske få ord fra et par elever i 3.D, de har dette at sige om forestillingen:

"magnifique, enestående, en personlig odysse"

"Jeg synes stykket var meget imponerende og ret cool, idet jeg lærte meget om mig selv og dem omkring mig. Det endte ikke med at blive den aften som jeg havde forventet. Jeg havde forventet et teaterstykke, hvor jeg skulle sidde og kigge på nogle skuespillere på et bibliotek i et par timer. Det skulle jeg overhovedet ikke. Stykket indragede os besøgende og vi var selv med til at forme udviklingen af "stykket" - individuelt. Det var en aften med følelserne ude på tøjet og meget intenst. Jeg vil ikke have været det foruden."

"Det var en fantastisk følelse at gå hjem med. Man kommer ud som et helt andet menneske, og man føler bare at man har en masse kærlighed til alle mennesker som man bare vil dele ud af. Det var virkelig overvældende."

"Det var en meget overvældende oplevelse. Man kom ligesom igennem alle følelserne, og da man forlod steddet vidste man ikke rigtig om man skulle grine eller græde. Man følte sig 1000 kg lettere, og man svævede ligesom over jorden på grund af den følelse. Det var fuldstændig urealistisk og uforklarligt."

Det er nogle af de svar vi har fået tilbage. En ting havde de alle til fælles; de råder alle sammen til at tage ind og opleve denne forestilling.

Du kan læse mere på: http://www.cantabile2.dk/ , hvor du kan læse om forestillingen og se programmet for hvor og hvornår det foregår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar